Selasa, 9 Disember 2008

menyampah ngan kerenah mangsa bukit antarabangsa

ermmmm..nak citer skit...
Bila aku tgk tonton TV3 baru2 ni yg menyiarkan seorang seorang penduduk marah2 pada YG Azmin Ali, tahap simpati aku pada segelintir mangsa2 disana makin menurun dan timbul plak rasa meluat dan menyampah...

Sambail mengamuk dan marah2 sempat lagi membebel & perli yang RELA dan ASKAR tak tolong bini dia angkat KOTAK, dia kata petugas hanya duduk makan kat khemah dan goyang kaki...getiknya aku....mcm tu la klu org kaya dan kena bencana tp sombong lg...patut org mcm ni tak usah tolong...tak sedar diri..org kaya dah biasa hidup senang...kena sekali sekala jadi susah mula lah tak tentu arah dan bercakap pun macam org gila..

patutnya mulut mamat yg mcm ni perangainya, suruh dia tgk video klip atau gambar2 penempatan di kampong Berembang, Ampang, supaya dia insaf sikit atau mengapa tidak rumah mamat ni pun kena timbus juga, supaya tak payah lah bini dia susah2 nak angkat kotak utk berpindah, maka tak payah la dia nak marah2 org lain...betul tak..itu pendapat aku jer...tak semestinya korang setuju...geram sungguh ni...eeeiiiiii..

Mamat ni tak tahu ker bahawa ada beribu lagi penduduk yg terlibat dalam perpindahan tersebut, Bersabarlah sikit, apakah bila dia mengamuk begitu, pasukan petugas akan terus membantu dia,..aku rasa mamat ni akan di 'mark' dan akan disisihkan...

Pada pendapat aku la....penyiaran footage itu pun mempunya maksud terselindung,mungkin utk memalukan YB Azmin Ali.Footage itu disiarkan agak lama, mungkin mengharapkan YB Azmin Ali plak naik angin sebab kalau aku yg jadi YB masa tu....memang dah kena penampar dah mamat tu....hu..hu...beraninya aku...korang belum tgk aku marah lagi...apa yg ada dpan mata.aku nampak mcm semut jer...so apa aku takut....ha..ha..yer ke ni..cuba try tengok.....

Oleh kerana lamanya footage itu, aku pun dapat dengar apa yg dimarahnya. Nasib baik YB Azmin bersikap Profesional.Cuba klu yg dimaraj tu YB dari BN, paling tidak mamat tu akan diseret ketepi dan mungkin akan di tampar atau lebih malang lagi akan ditangkap atas alasan menimbulkan kekacauan.

Kepada YB Azmin Ali, kamu telah melakukan yg sepatutnya dan aku berbangga dengan kamu. TV3 memang tidak boleh diharap, terlalu nampak sangat jahatnya.Setelah kena maki hamun, aku tunggu juga kot-kot TV3 minta komen YB Azmin, tapi habuk pun tak ada. Yang ada cuma komen dari TYDP Ampang Jaya(Klu tak silap aku la). Itu pun kejap sangat, 5 saat adalah kot..

Itu jer la yg aku nak citer....itu naluri aku..korang entah......

4 ulasan:

  1. wah marah sgt nampaknye abg kita sorang ni..bukan main meluap2 lagi...garang tul....

    politik jugak ek...hehehehe

    BalasPadam
  2. MMG PUN ORG KAYA YG TAK KENAL ERTI KESYUKURAN...NASIB BAIK ADA ORG NAK TOLONG KAT KAWASAN TU...KALAU ORG BUAT TAK TAU AJE...CAMANA...

    TAPI PASAL YB TU....POKOK PANGKAL PADA HATI TAK KIRA DARI PARTI MANA PUN ....KALAU YG JENIS PANAS BARAN TU... ORG PKR, PAS, DAP, BN... SEMUA NYA ADE...

    BalasPadam
  3. Salam,

    Didoakan kesejahteraan buat Pak Lili sekeluarga. Pasal kete kancil tu kami harap Pak Lili bersabar aje..kalau rasanya nak jual bagi tau je..boleh beli. Bila nak ke KL...rasanya Pak Lili udah lame x menjenguk keluarga di Bangsar. Kalau xada mase..Pak Lili boleh melayari Blog keluarga kami...hashimarbain.blogspot.com

    BalasPadam
  4. tq yamin...haa.abg ko ni klu dah marah mcm ni la...mungkin yamin tak pernah tgk abg ko ni marah,...ha..ha..

    BalasPadam