Khamis, 27 November 2008

Coretan harian

28 Nov 2008.. hari ni mcm biasa la..pg2 lg aku dah kuar g ofis...sampai ofis..aktiviti utama aku.....haaa....mcm korang juga la...eeeleehhh malu la konon..aku tak malu...toilet adalah lokasi penting bg aku...dlm perjalanan ke ofis sakit ajer perut aku...nak wat cam ner...hari2 mcm tu...

Lpas tu baru la lega dan buat kerja2 lain...kalau tak g bfast sama member kat luar..aku bancuh air kat ofis jer...dan mkn la apa2 biskut kering or roti...nasib baik ofis kami ada benda2 tu semua...Kopi utama kami kat ofis tu...biasa la...KOPI RADIX la....tp ada juga yg lain....

kul 10.30 aku ada temu janji ngan operation kat Batu Gajah..biasa la..kerjaaaaaaa...inspection defect....x payah citer byk la...org yg kerja mcm aku tau la.apa yg di inspect.....bila sampai.....mak oiiii...apa dah jadi...terlalu byk kecurian berlaku di situ...habis la.....nak tau...segala kompenan dan cable dlm control panel habis dicuri...so tak beroperasi la treatment plant kat situ....ermmm satahu aku di Ipoh ni dah hampir 40 tempat yg berlaku mcm ni....haram jadah betul...ko org nak tahu...kompeni terpaksa spend duit berjuta2 untuk ganti benda ni semua.....nak tak nak..terpaksa ganti..klu tak.....benda ni melibatkan public.....

Itu lah salah satu masalah kami di IWK ni..org luar mana tau...dia org cuma kata IWK ni tak ada kerja....dan kutip duit org jer...samapai ada yg kata org IWK ni mkn duit haram jer..sbb asyik kutip billl..tp apa kerja pun tak ada...tak per la...aku accept semua tu...sebab dia org tak tau apa...biasa la...tp klu dah sedara ...anak...aduik beradik..kerja ngan IWK...baru dia org tau...
berbalik pada kecurian td...alamak...habis la bonus kami tahun ni...mcm tak ada jer...nak wat mcm mana....duit syarikat habis nak ganti benda 2 ni.....
Ini semua sikap public yg tak perihatin....

sudah2 la...aku pun dah muak nak citer lg...kami pun balik semula ke ofis.....tp saja mengada2 ..nak ikut jln lain...ermmm kami masuk la jln baru buat (Bdr seri Botani )...tak siap lg...separuh jln batu...separuh lg......alahai.....dah masuk sekerat jalan...terus kan ajer la....terklohom klaham jalannya...paham ker..cakap org parit tu..maksud dia berlubang2..macam nak jatuh semua skrew kereta aku...ermmm akhirnya sampai gak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan