Selasa, 25 November 2008






Annual leave..
hari ni 25 Nov 08...aku ambil cuti...bukan saja2...hantar isteri gi exam PTK...so aku cuti la...dia exam kat pusat peperiksaan di Ipoh...kul 8 aku kuar umah...sampai ipoh kul 8.45 kot...so kami gi Syoruu dulu...kedai biasa jerla...pekena nasi lemak....restoran sharedazna kat area pasir pinji....lpas tu aku trus la hantar dia gi exam...so..aku ngan anak gi la lepak kat mana2...ermmmfikir punya fikir..aku trus gi cuci kereta..alaa..rm 6 jer..cuci guna mesin...kemudian vakum skit...bukan kotor sgt keta tu.....lpas tu kami gi la pasaraya yg dekat2 jer..alaa..Econsave...tak der beli apa...ronda2 jer...
Lepas gi isi minyak kat petronas...kami trus gi semula tpt exam..kul 10.30 dah abis...kejapnya....so nak buat mcm mana.....lpas tu kami g beli brg kat HPA...ada la..beli Kpi Radix..dan beberapa benda lain....kami gi makan kat RESTORAN LAKSA SHARK...alamaka mahal juga...x per la...semangkuk laksa rm9.90.....ermmm bantai jer la....cendol pun rm 5.90.......

kami balik umah...dah petang..letih gak.....mlm kami tak kuar mana2...makan apa yer ....aku rasa aku nak masak nasi goreng la....haaa..tu la..aku gaul dulu nasi putih ngan garam...itu langkah pertama..mak yg ajar masakat kg hari tu....

lpas tu aku potong bawang...masuk dlm blender..campor la skit cabai burung..belacan...dan ikan bilis..semua tarok dlm blender..kasi hancor...

haaaa..yg ni dah masuk kuali...gaulllll...haaa dah siap....sedapppp..nak rasa tak...ni la namanya nasi goreng kampong.....aku.klu nak buat nasi goreng....ada bawang...belacan...cabai burung..ikan bilis..dan telor...hidup la....ermmmmm cuba rasa....

2 ulasan:

  1. masak apa tu? malam je? ke buat gubahan orang kawin?

    BalasPadam
  2. mak aii..rajin memasak abg kita ni..hehehe..nanti leh la suh masak lagi...share ngan org ipoh ni....

    BalasPadam