Isnin, 12 Oktober 2009

Caca marba

Ha..ha..hu..hu.....ermmmm..Demam PRK Bgn Pinang lagi ker.....biaq pi laaa..dah menang biar la menang yg kalah tu kena terima...citer2 disebalik kemenangan dan kekalahan dah biasa...mcm2 andaian yg dibuat...biaq pi la...yg menang teruskan tugas dan tanggungjawab..yg kalah teruskan usah, itu jer kata2 nasihat yg dapat aku perkatakan...mcm la depa nak dengar nasihat aku...siapa la aku...tp depa belum kenal aku lg...tgk la nanti..aku pun masuk calon gak...hu..hu..ada ker yg nak sokong..

Ada yg BN kena bantai....ada yg PR kena bantai...Dato' Azeez masuk Hospital.sakit tengkok..samada betul atau pun tidak org PR bantai..aku sendiri tak nak pg penjelasan...hari Penamaan calon elok jer senyum dan berjalan...lpas tu terus masuk Hospital...lantak la...org PR pun ada juga yg kena belasah...berdarah2...alahai..apa nak jadi...Adakah boleh kita kata perkara ni sudah biasa.....bagi aku..takkkk...Pihak berwajib kena telus menjalankan tugas...opppppss...tak nak teruskan citer....sebenarnya aku bukan nak citer pasal tu kat sini....

Ok la..kita tutup citer tu...sekarang ni pokok mempelam kat umah aku tgh lebat berbuah...tak termakan ..kadang2 tu buang jer...dan bagi la org...masalahnya org pun dah tak berapa nak...jemu la kot...pokok mempelam ni bukan aku tanam..dia tumbuh sendiri...mungkin aku buang bijinya..dia tumbuh la kot...nama mempelam ni..mcm2..ada org kata mempelam PADI..ada juga kata mempelam TELOR....ikut la mana yg sedap mulut....ni dia buahnya yg berselerak kat bawah poko.
Buah ni aku dah kumpul2 kan..aku tak jolok pun dia dah jatuh sendiri...

Yang kat bawah ni...aku dah masuk kan dalam raga...sedap juga...mulanyaaku suka makan ragut jer...lama2 dan nyilu gigi...so now aku buang kulit..tapi kena rajin la...sebab leceh skit nak buang kulit..maklumla buahnya kecik...susah ,..tp aku suka juga buang kulit...manis dan sedap...

2 ulasan:

  1. mempelam padi...padan la tak laku...tapi kalau dapat yg manis mmg sedap...kalau yg masam ngilu gigi makannya...

    Oh ya saje nak update...org yg berdarah kat harakah tu...org PR yg mereka sendiri yg plan buat gitu...bukannya darah betul tu...badan dia tak luka pun.. baju je yg rabak cantek....

    Kalau kamu berada disana akan tahulah bagaimana tuduhan dan fitnah yg berlaku tetapi org sana dah tahu muslihat pembangkang sebab terlalu over sehingga org kurang ambik pot nak mengundi terus semgt nak undi BN sebab rasa nyampah sgt pada yg over itu...jelas sgt... PAS asyi tuduh aje kerjanya padahal penyokong dia mmg over...khemah panas pun degil nak buka berbanding Bn yg mengikut arahan...tetapi diorang tak ngaku kasar...sebab itulah majoriti bertambah sgt besar...rasuah tiada langsung berlaku...yg ada hanyalah wang palsu didalm sampul BN ...itu pun penyokong PAS yg buat...org kampung terus report dan tangkap org itu...Isa tidak buat lagi politik wang kerana biarlah sejarah hitam berlalu.Sama juga yg berlaku pada zaid ibrahim politik wang juga tetapi PKR happy menerimanya... kalau kata dah kotor wak apa nak terima...itulah bila kena tang sendiri berubah pulak prinsip.... pada aku kedua2 mereka ok kalau dah sedar kesilapan lampau...

    BalasPadam
  2. hal2 politik ni boring la tak da cita lain ke? biarlah dia org nak bergaduh yg cedera dia org. kita tengok jelah.

    BalasPadam