Khamis, 26 Mac 2009

Saja2 nak mencoret

Ha..Ha..Hu..Hu...apa yer...nak citer apa...boriong jugak skarang.....Sebenarnya aku baru selesai kerja2 audit...tu yang sebok tu...so skarang nak rilek la sekejap..so terfikir la nak coret apa2 dlm blog ni....itu pun sbb dah lama tak layari blog ni...

Macam ni la...aku citer la skit pasal aku g kenduri kawin anak kepada sepupu aku..Rumah kenduri tu tak jauh dari umah aku..kat BUkit Pekan Kampar jer...so aku tak ada terburu2 nak pergi... tapi tgk anak dara aku ni..bila dah siap...tak sabar2 nak kuar umah...macam dah faham sgt...
Ini la anak dara aku..dia dah siap nak g umah org kawin...dia macam dah tau jer nak jalan...tp bukan jalan gi mana pun...masa ni umur dah hampir 3 bulan...

Ok berbalik citer anak sepupu aku yg kawin ni...namanya PIZZA..anak Kak Arah..bapa kak arah ni adalah abang krpada emak aku...emak aku ada 3 org adik beradik...tp 2 org tudah meninggal,cuma emak jer yg masih ada..tp adik beradik sebapa yg lain ramai la...org dulu2 biasa la kawin lebih dari satu..Arwah Tok aku dulu kawin 3..so hasil dari 3 org isteri tu dapat la 9 org...ermmmm..Isteri TOK TAIN yg pertama Emak kepada Emak aku la..namanya TEH TIAH..dpt 3 org..Muntaha (Ayah Cho), Nordin (Wak Kasan) dan Mak la.(Habsah)...Isteri TOK TAIN yg kedua namanya KHADIJAH..dpt 5 org anak..Ismail (Pakcik Main), Sulaiman (Pakcik Leman), Mariam (Wan Kecik Yam), Alias (Cik Yeh) dan Masitah (Wan Chu).Dan isteri ke 3 TOK TAIN pula namanya TEH ENSON hanya dpt sorang namanya Shalkawi kami panggil Ayah Kawi..

Tu la nama semua nama adik beradik mak..semua masih hidup kecuali 2 org abg kepada mak td..

Masa kenduri kawin tu berkumpul la..walaupun tak semua ada..maklumla masing2 ada urusan..Ini anak sepupu aku bersanding kat luar...yg pompuan tu la anak saudara pupu aku...skarang dok kat Kedah kerja apa aku pun tak tau...dulu dia belajar kat Politknik Shah Alam..Ini pula gamabar mak aku masa kenduri tu..yg lelaki tu (sepupu)abg Ri..anak Ayah Cho, sebelahnya tu pun sepupu gak Kak Yah..dan tudung biru tu Makcik Ro (isteri Pakcik Leman).Yang pula mak aku bersama anak aku..anak teruna aku la..(Ikmal Syakiran)..yang sorang lg tu sepupu aku gak..Kak Siah anak Wak Kassan.Ok..yg ni plak..ermmm...baju puple tu..sepupu gak..anak Ayah Cho (kak Semak)..dan yg sebelah tu adik mak...so mak sedara aku la..Wan chu Itah.

Itu jer la yg sempat aku snap gambar masa kenduri tu...
sebab kalau nak citer pasal family ni..ramai sgt..bukan setakat sepupu sepapat jer..pasal adik berdaik pun tak tercerita nnt...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan